top of page

Venninnehelg på Tyin

Eva og jeg har vært år en helgetur et eller annet sted i fjellet. I år fant vi ut at vi hadde lyst å være på "hytta". Det ble en knall koselig helg.

På toppen av Horntinden.

Lørdag var været helt ræva, for å si det pent, så vi dro på kjøretur til Vestland. Første stopp var Borgund Stavkyrkje, tredje gangen jeg var der i sommer ;-) Like vakker og flott. Så stoppet vi ved Vindhella, og gikk oppover Vindhellavegen. Like flott som sist. Så dro vi til Lærdal, og Lærdalsøyri. Den gamlebyen var overraskende fin. Moro at vi dro dit. Så tok vi veien om Øvre Årdal, og tilbake til hytta. En fin dag, tross været.

Borgund Stavkyrkje.

Vindhellavegen.

Lærdalsøyri.

Rett ved Øvre Årdal. Vindstille og flott.

Søndag ble en bedre dag, så vi gikk på tur til Horntinden, eller Hødntinden som de ser her oppe, før vi kjørte hjem. Det var en deilig, ikke for lang tur, til et av de høyeste punktene i området rundt hytta. Sti hele veien, og vidunderlig utsikt i alle retninger. Kan anbefale denne turen, om du ønsker en kort, men flott tur. Akkurat en slik helg vi hadde håpet på.

Nydelig høstfarger, og Gjendealpene i bakgrunnen.

Toppen av Hødntinden.

Nydelig utsikt fra denne toppen. Hurrungane til høyre, kan skimte Tyinvatnet midt i bildet.

Vakre Gjendealpene.

Mot hjertet av Jotunheimen.

Litt vindfullt på toppen, men så digg.